Meest gestelde vragen

Type hier je vraag:
Gerelateerde vragen over Vragen over levering
- Wanneer kan ik mijn kaartjes ontvangen?

Op werkdagen vóór 11 uur besteld, is dezelfde dag in productie. 

Je leest afzonderlijk bij ieder kaartje de benodigde productietijd per druktechniek, papier en afwerking. Hou er rekening mee dat extra afwerkingen altijd een aangepaste en langere productietijd nodig hebben. Onze uitgebreide levertijden zijn terug te lezen op: pagina levertijden

Nadat jouw kaartjes zijn gemaakt, zullen we je bestelling verzenden volgens de door jouw geselecteerde verzendmethode*. Vanaf dat moment zit onze productietijd erop en ontvang je een indien het pakketpost betreft een Track&Trace code van PostNL. Tel a.u.b. onze productietijd op bij de levertijd van de vervoerder, deze vind je op site van PostNL.nl, om uit te rekenen wanneer je jouw bestelling in huis hebt. Festikaart heeft in geen geval invloed op afleverdagen, tijden en vertragingen zodra het pakket in handen is van de vervoerder. 

*Indien gekozen voor pakketpost, worden onze pakketten overgedragen aan PostNL met standaard Track&Trace service. Liever een express levering? Dat behoort tot de mogelijkheden en wordt alleen op aanvraag verwerkt tegen +20% van de drukkosten en/of meerprijs van de vervoerder. Vraag naar de voorwaarden. 


- Wat zijn de verzendkosten?

Het tarief van briefpost zonder track&trace binnen Nederland kost €3,50

Het tarief van een pakket met track&trace binnen Nederland kost €5,95



Het tarief van briefpost zonder track&trace naar Belgie kost 4,50

Het tarief van een pakket met track&trace naar België kost €10,95



Pakketpost wordt verzonden mét track & trace code. Je ontvangt separaat een e-mail van het postorderbedrijf met een link om jouw pakketje te volgen. Heb je een proefdruk besteld, dan is deze voor zowel mij als voor jou als klant niet te traceren. De meeste briefpost ligt ná verzending binnen circa 2-5 werkdagen in je bus.

Voor België moet je rekening houden met 3-8 werkdagen.


- Lever je ook aan België?

Ja, mijn bedrijf is gevestigd in Nederland. Maar ik kan wereldwijd verzenden.

Hou er rekening mee dat post van Nederland naar Belgie soms langer onderweg kan zijn. 


- Kan ik mijn kaartjes komen halen?

Ja, dat is zeker een optie! Mijn bedrijf is gevestigd in Assen, Drenthe (NL).



Voor ophalen mag je gebruik maken van de kortingscode "Ophaleninassen". Stuur na je bestelling een mailtje op je orderbevestiging. Er worden geen verzendkosten berekend en je ontvangt een mailtje zodra het pakket gereed ligt. Het ophaaltijdstip gaat altijd in overleg, maar is óók mogelijk op weekenddagen en avonden.


- Kan ik de enveloppen eerder ontvangen?

Ja, je kan een aparte bestelling plaatsen met alleen de benodigde enveloppen en/of eventuele andere accessoires. Hou rekening met extra verzendkosten.