• Vragen of hulp nodig?
  • Stuur Whats-App bericht: +31 6 517 25 973
  • Of mail naar: team@festikaart.nl

Vrijdag 28 juni is Festikaart uitzonderlijk gesloten. Op deze dag vind géén productiedag plaats. Excuses voor het ongemak.

 

Veelgestelde vragen 



Heb je vragen? Misschien staat je antwoord al hieronder. Kom je er dan alsnog niet uit? Neem dan gerust contact met ons op! 

Kan ik een proefdruk ontvangen

Wil je graag een fysiek exemplaar thuis ontvangen van jouw kaart, om formaat, papier, kleuren en design te bepalen vóór je een volledige order plaatst? Dat kan meestal gewoon (m.u.v. letterpress).

Proefdrukken zijn eenvoudig online te bestellen wanneer je je kaartje in de editor hebt gemaakt. Kies dan bij 'Bestel proefkaartje' voor het aantal '1'. 

Wat kost een kaartje

Over prijzen ben ik erg transparant, alle prijzen zijn dan ook terug te vinden op de website. Het is op voorhand lastig te vertellen wat 1 kaartje kost, omdat deze door zoveel factoren fluctueert en alle drukwerkprijzen gaan in staffels. 
Er zijn meerdere manieren om achter je prijs te komen.

1) Prijzencalculator in je account. Heb je reeds een kaartje ontworpen dan kan je in je account, bij het kaartje klikken op de rekenmachine (rechts van je kaartje, onderste icoon). Door hierop te klikken opent er een pop-up venster. Je kan je eigen aantal invoeren, alsmede de gewenste papiersoort, afwerkingen (zoals folie, reliëfdruk, letterpress etc) en hoe snel je de kaartjes wenst te ontvangen. Heb je alle onderdelen ingevuld dan komt er een persoonlijke prijsopgave uit. 
2) Soms zelfs de makkelijkste: Je kan ook je kaartjes in de winkelmand leggen en alle velden invullen, te denken aan aantallen, papiersoort, afwerking etc. Heb je alle onderdelen ingevuld dan komt er een persoonlijke prijsopgave uit. Wil je een totaalpakket? Leg alle items zoals kaartjes, enveloppen & stickers in je winkelmandje en je ziet precies wat de geboortekaartjes met toebehoren jou gaat kosten.
 

Hoe kies ik de juiste papiersoort

Festikaart levert veel diverse, maar bovenal unieke papiersoorten. ik heb mijn best gedaan op een gevarieerd aanbod. Van dunne gladde papieren tot dikke gestructureerde papiersoorten, zodat er zeker iets tussen zit dat je aan zal spreken. Op de pagina Bekijk alle papiersoorten vind je een uitgebreide uitleg met goede foto's terug. Lastig om het via een beeldscherm te zien en wil je ze liever in het echt bekijken? Bestel dan één of meerdere proefdrukken.

Kan ik de enveloppen eerder ontvangen?

Ja, je kan een aparte bestelling plaatsen met alleen de benodigde enveloppen en/of eventuele andere accessoires. Hou rekening met extra verzendkosten. 

Hoe werkt het online ontwerpen?

Je hebt je vast en zeker al laten inspireren door de kaartjes op mijn site en online media. Festikaart levert een breed scala aan eigen designs, nieuwe ontwerpmogelijkheden, maar ook aan diverse druktechnieken die ik voor je kan uitoefenen in mijn eigen studio. De bestaande ontwerpen kunnen zo aangepast worden dat elk kaartje opnieuw zijn eigenheid krijgt. Je kan dit zelf online in onze editor maken, vrijblijvend en zo vaak als je wenst. 
Op deze pagina heb ik een uitgebreide uitleg hoe je het beste jouw geboortekaartje zelf kan ontwerpen. 

Waarom wijkt mijn kleur van de kaart af?

De kleur van de kaart kan altijd iets afwijken ten opzichte van de kleur op je beeldscherm. Dit komt doordat web en drukwerk verschillende kleurwaardes hebben. Een beeldscherm wordt door licht geproduceerd en drukwerk wordt gedrukt met inken. Kleuren op je beeldscherm zullen vaak feller ogen dan je daadwerkelijke kaartje die je in handen hebt (m.u.v. neon inkten). Ook de papiersoort heeft nog invloed op de kleur van de kaart. De ene papiersoort is bijvoorbeeld wat witter als de andere, waardoor de kleur anders zal worden. Het is dus altijd aan te raden om een proefdruk te bestellen zodat je zeker weet dat de kleur naar wens is, en om teleurstellingen te voorkomen. 

Leveren jullie ook aan België?

Ja, Festikaart is gevestigd in Drenthe, Nederland. Maar er kan wereldwijd verzonden worden.
Hou er rekening mee dat post van Nederland naar Belgie soms langer onderweg kan zijn. 

Wanneer kan ik mijn kaartjes ontvangen?

Heb je je bestelling op werkdagen vóór 11 uur besteld, dan gaat deze dezelfde dag in productie. Deze dag geldt als 1ste produtiedag. De exacte productietijd is afhankelijk van de druktechniek en jouw keuze. 

Onze uitgebreide levertijden zijn terug te lezen op: pagina levertijden

Nadat jouw kaartjes zijn gemaakt, ligt je bestelling klaar om opgehaald te worden. Heb je ervoor gekozen om ze te laten verzenden tel a.u.b. onze productietijd op bij de levertijd van de vervoerder, om uit te rekenen wanneer je jouw bestelling in huis hebt.

Festikaart heeft in geen geval invloed op afleverdagen, tijden en vertragingen zodra het pakket in handen is van de vervoerder. 
 

Kan ik mijn kaartje ook in een ander formaat krijgen?

Ja dat kan.
Ik heb meer dan 30 soorten templates beschikbaar, voor de verschillende formaten en verschillende druktechnieken. De vooraf beschikbare ontwerpen zijn hierdoor gebonden aan vaste stramienen. 

Wil je liever een kaartje in een ander formaat dan kan je het best beginnen bij een nieuw basis kaartje. Je vindt alle formaten bij de Basiskaartjes. Je kan het kaartje vervolgens zelf opnieuw opmaken in het nieuwe formaat met de beeldbank. 

Mag het kaartje ook zonder Festikaart logo

Liever geen logo op je geboortekaartje? Dat is mogelijk! 

Standaard staat er een klein logo op de kaarten van Festikaart. Op enkele kaartjes staat deze achterop rechts onderin, op gevouwen kaartjes op de achterkant in het midden naast de vouw. Wil je liever niet dat het logo meegedrukt wordt op jouw kaartjes? Je bent vrij om deze te verwijderen, dit kan je eenvoudig zelf verwijderen, hier zijn geen meerkosten aan verbonden. Verwijder je het logo niet, dan wordt deze automatisch meegedrukt. 

Hoe verwijder je het logo?
Ga in de editor naar het kopje ‘LAGEN' > klik vervolgens op de laag 'Logo Festikaart' >  daarna kan je deze verwijderen door op het prullenmandje te klikken. En Voila, je hebt je kaartjes zonder logo! 

 

 

Waarom moet ik linnen en velvet reserveren?

Het is altijd belangrijk dat je linnen en velvet 2 weken vooraf reserveert. Eerder is zelfs aan te bevelen, indien je eerder bevalt. Er zijn wel méér dan 50 kleuren te bestellen. Voor iedere smaak wat wils. Maar dat betekent ook dat iedereen graag een ander kleurtje wenst. Per opdracht, per klant, wordt de gewenste kleur bij de leverancier besteld.

Je kan je reservering in orde brengen via www.festikaart.nl/reservering. Hier kan je de kleur bestellen die jij wenst en aanbetalen. Ná aanbetaling wordt jouw kleur besteld zodat dit voor je op voorraad ligt. 

Je ontvangt daarna een kortingscode t.w.v. je aanbetaling om dit in mindering te brengen op je definitieve order.

Heb je geen reservering geplaatst vooraf, dan moet het stof nog besteld worden ná jullie bestelling, dit brengt een langere levertijd met zich mee en kan oplopen tot wel 3 week.

Kan er ook met spoed gedrukt worden?

Heb je meer haast? In sommige gevallen kunnen we een spoed productie voor je maken. We noemen dit de 48 uurs service. Dit is mogelijk bij de druktechniek print, print + folie, print + reliëfdruk. Op werkdagen na 48 uur ligt jouw order klaar omafgehaald te worden. 

Kan ik ook een zakelijke factuur ontvangen?

Alle op de website online aangeboden producten zijn bedoeld voor de particuliere sector. Eenmaal een bestelling geplaatst dan is het niet mogelijk om deze, noch de factuur hiervan, aan te passen. De website genereerd automatische facturen waar het woordje 'geboortekaart' onderdeel van is.

Het is niet mogelijk om als zakelijke klant, geboortekaartjes voor prive doeleinden, in de webshop te bestellen.

Heb je als zakelijke klant interesse in ons werk? Vraag dan altijd vooraf een offerte op. 

Welke maat envelop moet ik bestellen?

Wij leveren 4 verschillende maten enveloppen, die passen bij de door ons geselecteerde kaartjes. 

Maat kaart Benodigd maat envelop
14,8 x 10,5 cm 15 x 11 cm
17 x 11 cm 18 x 12 cm
21 x 10 cm 22 x 11 cm
13 x 13 cm 14 x 14 cm

Een envelop is meestal nét een paar millimeter groter dan de kaart zelf zodat de kaart er met gemak in past. 

Kies je in de winkelmand voor een passende envelop bij jouw kaartjes, dan wordt dit automatisch, en uiteraard in het juiste formaat aan jouw kaart bijgeleverd.
 

 

Openingstijden:

Maandag t/m vrijdag 9-17 u.

Op weekenddagen & Nederlands erkende feestdagen is Festikaart gesloten. Er wordt dan niet gedrukt & verzonden. Productietijden worden automatisch doorgeschoven.