• Vragen of hulp nodig?
  • Stuur Whats-App bericht: +31 6 517 25 973
  • Of mail naar: team@festikaart.nl

Vrijdag 28 juni is Festikaart uitzonderlijk gesloten. Op deze dag vind géén productiedag plaats. Excuses voor het ongemak.

Algemene voorwaarden

 

ALGEMEEN

De algemene voorwaarden van Festikaart.nl zijn van toepassing op alle aanbiedingen en overeenkomsten waarbij Festikaart diensten verleent en/of goederen levert. Door schriftelijke bevestiging van een overeenkomst met Festikaart, een bestelling via de webshop, een door Festikaart verstuurde offerte of het bevestigen van een opdracht per e-mail, verklaart de klant dat zij kennis heeft genomen van deze algemene voorwaarden en dat de klant met deze voorwaarden en bijbehorende betaalverplichting akkoord gaat.

Een door Festikaart gemaakte offerte is gedurende twee weken geldig. Een samengestelde prijsopgave verplicht Festikaart niet tot het verrichten (van een gedeelte) van de opdracht.
Op alle gecommuniceerde prijzen en offertes is reeds 21% BTW berekend, het standaard tarief voor betaalde goederen bedoeld voor de particuliere sector.


 

VERPLICHTINGEN EN RECHTEN VAN DE KLANT

De klant is verantwoordelijk voor de juistheid en volledigheid van alle informatie, die voor de opzet, de uitvoering en verzending van de opdracht van betekenis is. Festikaart kan niet aansprakelijk worden gesteld als er door de klant onjuiste informatie is gegeven wat resulteert in een foutief of niet (goed) geleverd product.

 

UITVOERING VAN DE OPDRACHT

De opdracht kan voortijdig worden beëindigd indien Festikaart kan aantonen dat de werkzaamheden niet kunnen worden uitgevoerd in overeenstemming met de offerte of bestelling en eventueel schriftelijk vastgestelde opdrachtspecificaties. Festikaart mag de gemaakte onderdelen van de klant gebruiken voor promotie en/of publiciteit (met uitzondering van de te herleiden persoonsgegevens, te denken aan doopnamen, adressen en telefoonnummers e.d.), tenzij vooraf anders is afgesproken. De klant kan geen rechten ontlenen aan een ontwerp. Op alle ontwerpen door Festikaart gemaakt rust copyright en worden auteursrechtelijk beschermt. Hierdoor zijn en blijven alle ontwerpen eigendom van Festikaart en mogen deze gebruikt worden voor de collectie en voor wederverkoop door Festikaart zelf

Tariefswijziging kan plaats vinden bij wijziging van de inhoud van de opdracht, bij verlenging van de opdracht of bij wijzigingen in voor Festikaart van toepassing zijnde wet- en regelgeving.

 

ANNULEREN EN RETOURNEREN

Webshop artikelen kunnen geannuleerd worden tot het artikel verzonden is. Is er met IDeal of Bankcontant betaald dan wordt het totale bedrag gecrediteerd. Webshop artikelen kunnen worden geretourneerd aan Festikaart indien het product niet aan de verwachting voldoet, met inachtneming van de wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Stuur daarvoor altijd vooraf een email naar info@festikaart.nl met de orderinformatie. 

Je ontvangt vervolgens van Festikaart een geldig retour etiket. Retouren dienen altijd met track&trace geretourneerd te worden. Geeft het pakketje af op een punt en bewaar de trackingcode tot het pakket is ontvangen en verwerkt.

Let op! De retourkosten zijn altijd voor rekening van de klant en worden in mindering gebracht op het retour te boeken bedrag.

Speciaal papier dat voor de klant is aangekocht, kan worden geannuleerd tegen een annulatiekost van minimaal €75,- en is dan afhankelijk van het totale order bedrag dat aan desbetreffende leverancier is betaald. Is er met IDeal, Bankcontact of Klarna betaald dan wordt het totale bedrag gecrediteerd minus €75,- en eventueel ander gemaakte kosten.

Gepersonaliseerde producten zoals proefdrukken en oplage kaartjes kunnen niet geannuleerd danwel geretourneerd worden. Wanneer er werkzaamheden zijn vericht en de klant nog wilt annuleren, zullen er kosten in rekening worden gebracht voor het gedane werk, exclusief de onkosten van reeds gedrukt werk en/of exemplaren.

 

BETALING EN FACTURATIE

Betaling van het orderbedrag dient vóóraf te geschieden middels overboeking, IDeal, Bankcontact of Creditcard. De kaarten worden gedrukt nadat de volledige bestelling online is voltooid of de factuur is voldaan. Festikaart is niet verantwoordelijk voor eventuele vertraging in de druktijd, door het te laat bestellen of te laat betalen van de factuur. Alle op de website online aangeboden producten zijn bedoeld voor de particuliere sector. Eenmaal een bestelling geplaatst dan is het niet mogelijk om deze, noch de factuur hiervan, aan te passen. Het is niet mogelijk om als zakelijke klant in de webshop te bestellen, dit zal altijd via een maatwerk opdracht volgen. 

Indien als zakelijke klant wordt gehandeld en er een bepaalde tenaamstelling vereist is, dan verzoek ik jullie dit bij aanvang al in de opdrachtaanvraag te verwerken. De offerte zal hierop worden aangepast. Als je dit vergeet of nalaat dan kan je naderhand verzoeken om de factuur aan te passen. Voor het opnieuw versturen van facturen vanwege foute tenaamstelling of adressering, het crediteren van oude facturen en alle bijkomende wijzigingen in de boekhouding, zullen €35,- (excl. BTW) administratie kosten in rekening worden gebracht. Er zal een volledige credit factuur opgemaakt worden inclusief een terugboeking. Een nieuwe offerte moet worden geaccordeerd welke nadien wordt omgezet in een nieuwe factuur met een nieuw daaropvolgend factuurnummer. Wanneer de juiste factuur is betaald zal pas het gewenste drukwerk in productie gaan, dit kan voor vertraging zorgen. Wanneer de tenaamstelling of omschrijving op een factuur niet correct is, kan dit voor problemen zorgen. Het uitreiken van een door Festikaart onjuiste factuur kan leiden tot hoge boetes en zal daarom niet geaccepteerd worden. 

 

PRODUCTIETIJD EN LEVERING

De verzending van geboortekaartjes vindt plaats binnen de door Festikaart genoemde productietijden (www.festikaart.nl/levertijden). Doch uiterlijk binnen 14 werkdagen na het bestellen en is afhankelijk van de genoemde druktijd per kaart. Festikaart werkt samen met DHL. Zij streven ernaar om het pakket, nadat deze is afgeleverd bij het postorderbedrijf, een volgende werkdag of op zaterdag te leveren binnen Nederland. Echter, dit is geen garantie. Voor Belgie gelden andere regels, deze worden op de grens overgedragen aan Bpost en zijn langer onderweg, zie: Bezorgtijd

Festikaart heeft na het overdragen aan het postorderbedrijf geen invloed meer op de aflevertijden. Festikaart kan niet aansprakelijk worden gesteld voor: vertragingen, problemen of leverfouten bij het postorderbedrijf. Dit kan o.a. zijn: stakingen, disfunctioneren van leveranciers. Er volgt géén restitutie van het bedrag indien pakket vertraagd raakt binnen de postsortering. 
 

Het is mogelijk om de pakketten op te halen op de locatie in Assen of een andere vervoersmethode te kiezen indien gewenst. 
BEKIJK ALLE BEZORGVOORKEUREN EN VOORWAARDEN VAN LEVEREN : /contents/files/verzendvoorkeuren-voorwaarden-festikaart.png 

 

 

KLACHTEN

Indien de geboortekaartjes niet naar wens zijn, dient de klant binnen de 48 uur na ontvangst, schriftelijk contact op te nemen met Festikaart via info@festikaart.nl met bijgevoegde foto (géén WhatsApp aub). De producten mogen niet gebruikt zijn en moeten nog in originele verpakking zitten. In geval van herdruk ontvangen we de foutieve kaarten altijd retour op onze kosten. Zijn de producten of kaartjes reeds verstuurd dan kan Festikaart de klacht niet langer in behandeling nemen. 



Voor het laatst bijgewerkt op 12 augustus 2022.