Bestel je 1ste proefdruk GRATIS!
Met de code: gratisproefdruk
*Voorwaarden bezorgopties DHL E-Commerce
Het is in de basis goed om te weten dat wanneer Festikaart een pakket naar jou toestuurt, Festikaart verantwoordelijk is en blijft voor het pakket totdat deze in jouw handen is. Alle pakketten worden om deze reden aangetekend én verzekerd verzonden. Omdat het meestal om hoge orderbedragen gaat, is Festikaart bij schade of verlies goed gedekt. Festikaart draagt het risico. Echter vertragingen die binnen de vervoerder ontstaan, liggen buiten onze macht en vallen buiten verzekeringen. Festikaart heeft geen enkele invloed op vertragingen en kan hier geen druk op uitoefenen. Omdat het vaak naast waardevolle bedragen, óók om emotionele waarde gaat, wordt het verzenden van je pakketten zelfs afgeraden. Kies je ervoor om je pakket toch met DHL e-Commerce of DHL Express te laten verzenden dan zijn vertragingen niet uitgesloten.
Indien je pakket vertraging op loopt zal het volgende plan van aanpak gelden;
- De eerste 5 dagen zijn wachttijd. DHL heeft de tijd om het pakket binnen 5 werkdagen bij jullie te bezorgen.
- Een onderzoek kan pas worden opgestart als het pakket binnen 5 werkdagen niet is bezorgd.
- Een onderzoek van DHL mag 7 werkdagen in beslag nemen. Is er uit het onderzoek gebleken dat het pakket gevonden is, dan krijgt de DHL opnieuw de tijd van 5 werkdagen om het pakket af te leveren.
- Is er uit het onderzoek gebleken dat een pakket niet binnen 14 werkdagen voor uitlevering komt, of vermist is. Dan zal Festikaart in overleg met jou als klant tot een oplossing komen. In de alle gevallen gaat het om een herdruk tenzij vooraf anders wordt afgesproken. Binnen bovengenoemde tijden zal er gewacht moeten worden. Hou er daarom rekening mee dat bij een eventuele vertraging er soms behoorlijk wat tijd kan verstrijken, dit kan als frustrerend worden ervaren. Festikaart kan niet na 2 dagen herdrukken en nimmer een credit uitvoeren op je orderbedrag. Onze persoonlijke ervaring is dat verzekerde pakketten, na onderzoek altijd voor uitlevering komen.
__
** Voorwaarden bezorgoptie eigen vervoerder
Festikaart levert de pakketten in, bij de door jou aangewezen persoon/partij.
Wij dragen zorg dat de pakketten in goede staat worden achtergelaten. Dat klinkt misschien handig, maar dit is niet zonder risico. Indien het op verzoek van koper, Festikaart wordt gevraagd het op te sturen via een andere vervoerder/partij dan de door onsvoorgestelde optie om het af te halen, dan is dit volledig voor eigen risico. Je verspeelt hiermee je rechten op het moment dat er iets misgaat met de bezorging van je pakket. Omdat Festikaart geen contacten en contracten heeft met andere vervoerders dien je zelf de verantwoordelijkheid te nemen en contact te zoeken met de gekozen vervoerder bij vermissing of vertraging. Raakt het pakket zoek of beschadigd, dan heb je via Festikaart niet langer rechten. Onze tip bij deze optie is om je pakket altijd verzekerd te verzenden. Doe je dit niet dan heb je ook via de vervoerder geen recht op vergoeding.